loading content..
http://madvaerket.dk/uploads/images/expertise/sider/nordekokken.jpg
http://madvaerket.dk/uploads/images/expertise/sider/madkultur2.jpg
http://madvaerket.dk/uploads/images/expertise/sider/madkultur3.jpg
http://madvaerket.dk/uploads/images/expertise/sider/madkultur4.png
http://madvaerket.dk/uploads/images/expertise/sider/madkultur5.jpg

Hvis man vil skabe en forretning på den lange bane, ved at producere og sælge lokale produkter, kræver det en ændring i kultur og mad-dannelse.

Vi skal have fokus på de gode råvarer og tilberedning af disse.

Det er børn, de unge og nye familier der er lettest at påvirke frem mod en stærkere madkultur.

Det er målet at skabe en madkultur og maddannelse i trekantområdet, der tager afsæt i vores lokale råvarer og kokke der kan være med til at formidle dem.

Der skal skabe forretning ved at undervisning og workshops på skoler, institutioner, foreninger og lokale grupper og familier.

Der skal skabes forretning ved øget salg af lokale produkter, evt gennem Andelsforeningen Madværket 2.0

Aktiviteter

Der skal skabes en gruppe af ildsjæle af producenter og kokke / restauranter, der kan se vigtigheden i, at madkultur og dermed øget omsætning på kvalitetsfødevarer er et længere træk.

Involvering

• Producenterne

• Restauranterne / Kokke

• Vejle Kommune (Evt Fredericia og Kolding)

• Skoler i Trekantområdet

• Institutioner i Trekantområdet

• Lokalråd i Trekantområdet

• Foreninger, grupper og familier i Trekantområdet

• De småbutikker i nærområderne

Workshops og undervisning

• Udvikling af et koncept, hvor producenter og kokke i fællesskab giver det gode budskab

• Undervisning og kokkeskole der tager udgangspunkt i lokale produkter

• Salg af lokale produkter

• Profilering af kokke og lokale restauranter